2016. augusztus 31., szerda

Bikás park

Már hosszú ideje ez a betontenger közepén fekvő jókora zöld terület az egyik kedvenc budapesti helyem, eddig csak azért nem írtam róla, mert azt hittem, a négyes metró indulása óta úgyis mindenki ismeri. Aztán nemrég egy kávézóban ülve azt hallottam, hogy az egyik vendég nagy lelkesen meséli, milyen klassz ez a park, amit pár napja fedezett fel. Na, ekkor döntöttem úgy, hogy érdemes egy bejegyzést szánnom a témának! Előre szólok, ez most hosszú poszt lesz sok képpel, szóval görgetésre felkészülni!

Először is kezdjük azzal, hogy mivel lehet itt elütni az időt. Sportolásra például kifejezetten alkalmas a környék, én elsősorban a 800 méteres futópálya miatt szoktam idejárni, de lehet focizni, kosarazni, pingpongozni, és szabadtéri edzőterem is van. 


A gyerekek a modern játszótéren vezethetik le az energiájukat.


A kis kedvenceikkel érkezőket pedig két kutyafuttató várja.



Ezeken kívül lehet még piknikezni a fák árnyékában, olvasgatni a padokon vagy éppen romantikázni a mesterséges tó partján.




Ezek a Bikás park ingyenesen igénybe vehető lehetőségei, és akkor még nem is beszéltem a területet körülvevő vendéglátóhelyekről. Cukrászda, kávézó, piac (hétköznapokon elég kicsi, szombatonként azonban izgalmas kirakodóvásár van), étterem - ezekért csak néhány lépést kell tenni. Utóbbiból mondjuk csak egy van, konkrétan a Bikás Sport Pub, amit ki is néztem magamnak, de a héten tartják a nyári szünetüket, szóval más étkezési lehetőség után kellett néznem.


Megtehettem volna, hogy péksütit veszek, vagy átmegyek a közeli Négy Muskétás Étterembe, de valami hagyományos ebédre vágytam, és nem akartam elhagyni a parkot, ezért bevállaltam a piac melletti, nem túl biztató, "Retró Büfé" elnevezésű egységet. (A gyorskaják kedvelőinek megjegyzem, hogy van egy Burger King is a szomszédban, de arról nem igazán tudtam volna újdonságot írni.) A 760 forintos napi menüben a raguleves mellé sertéspörköltes lencsefőzelék járt, és úgy gondoltam, sokat nem bukhatok rajta. Természetesen nem hosszas elemzésre szoruló, összetett ízű ételeket kaptam, de az árukat teljesen megérték, hiszen a leves korrekt volt a főzelék pedig kifejezetten ízlett és a legkevésbé sem fukarkodtak az adagok terén. 


Ezután a szomszédos, réteseket kínáló bódénál kértem egy meggyes-mákos verziót, és úgy volt meg a háromfogásos, tartalmas ebédem, hogy még mindig egy ezres alatt maradtam. Azért a Bikás Sport Pubot egyszer mindenképp ki fogom próbálni, de a gyorsan összerakott b-tervem eredményével is elégedett voltam, piacos kajához képest teljesen jó ez a minőség. 


Az ebédvadászat fáradalmait a hangulatos Montázs Art Caféban pihentem ki egy eszpresszó (420 Ft) és egy limonádé (520 Ft) mellett. Itt az italok mellé szendvicsekből, salátákból valamint az Édes Sári sütijeiből (baromi jók!) is lehet választani, az élőzenét kedvelőknek pedig a hely rendszeres programjait is érdemes megnézni. Egyébként a kávé egész jó volt, pedig az újhullámos kávézók hatására egyre kritikusabb vagyok, illetve a limonádé is ízlett.



Hazafelé jövet még bevállaltam egy fagyit a Somfa Cukrászdában, és nem bántam meg! A gombócok itt csak négy dekát nyomnak és 240 forintba kerülnek, de amiket én kóstoltam azok ízre nagyon rendben voltak. A málnás tökmag is eléggé bejött, viszont a cukor,- és tejmentes csoki volt az, ami miatt jó eséllyel vissza fogok járni. Azért választottam ezt, mert masszív kakaós ízre számítottam, ez a tippem pedig tökéletesen beigazolódott. Olyan ez a fagyi, mint egy hűsítő, krémes állagú étcsoki.


A bejegyzés végén azért megemlítem a fejlődési lehetőségeket is, amikkel szerintem még jobbá lehetne tenni ezt a már most is szuper környéket. A legfájóbb pont számomra az, hogy a piacnak otthont adó épület emeletén sok az üresen álló üzlethelyiség. Simán el tudnék itt képzelni egy fiatalos fröccsözős-koktélozós helyet, vagy akár valamilyen izgalmas street food-ot. A parkban van százforintossal működő mosdó, de még jobb lenne ezt kiegészíteni csomagmegőrzővel is, ahol a sportolni érkezők le tudnák tenni a cuccaikat. Ezek mellett még egy Bubi-megállónak örülnék nagyon, de ez talán kevesebb embert érint.




Azt viszont jó látni, hogy a Bikás-park folyamatosan fejlődik, az utóbbi pár évben több pozitív változásnak is szemtanúja lehettem. Ha így megy tovább, talán a fenti ötleteim közül is megvalósul valami. Legutóbb éppen egy "találkozási helyként szolgáló közösségi épület" jött létre egészen rövid idő alatt, a beindítása azonban még várat magára. A tervezett funkciójáról is csak az alábbi tábla árulkodik:



Van olyan környék (mondjuk egy park, tér vagy utca), amiről szívesen olvasnál egy ehhez hasonló, az ottani lehetőségeket bemutató bejegyzést, és szeretnéd, hogy minél több emberhez eljussanak ezek az információk? Akkor írd meg itt vagy a blog Facebook-oldalán, és akcióba lendülök! Köszi!